torsdag 16 februari 2012

Annonser på Facebook- Facebook ads

De senaste dagarna när jag gått in på Facebok har jag börjat titta noggrannare på annonserna och haft ganska roligt åt dem. Där finns förstås de helt vanliga annonserna med mode, bling bling, skönhetsvård, och en massa annonser riktade till småbarnsföräldrar. Samt många annonser där man uppmanas sälja sitt överlopps guld med ett enkelt brev, men tyvärr har jag ingen överloppsguld så det blir inget av det. För att inte glömma alla annonser som uppmanar mig att bli av med vikten. De vet väl att jag borde lämna bort eftermiddagsfikan, men det är ju så gott.

Men de annonserna som fått mig att le är de olika cityjeep -annonserna; skaffa dig nu den största bilen i stan, bilen som klarar sig i terrängen, mm. Jag tror Facebook fått för sig att jag ska ha en stor bil eller så har alla Malmö-bilförsäljare bestämt sig för att rikta sig mot kvinnor i min ålder just nu och med sina största bilar i lagret.

Men bilannonserna är inte heller de skojigaste utan de flertal annonser om äldreboende med guldkant. Jag visste inte att jag redan nu måste göra ett sådant val. Så kom jag ihåg en artikel i Metro om Stockholmsbon under trettio, som redan ställt sig i kö för ett bra ensamboende, så kanske det inte alls är för tidigt. Måste säkert börja undersöka saken. Fast just nu står barnens dagis högre upp på listan.


The last few days when I have entered my Facebok profile I have started to look at the adds more closely and find them rather funny. There are of course the ordinary ads with fashion, bling bling, beauty, and a lot of ads targeted at parents of young children.
And many ads inviting to sell the left over gold with a simple letter, but unfortunately I do not have any overflow gold so no can do. Not to mention all the ads that urges you to get rid of the extra weight. I guess they know that I shouldn´t take that afternoon coffee with something sweet. But it is so good.
But the ads that made ​​me smile, are the various city jeep ads, get yourself the largest car in the city or a car that can accommodate any surface, etc. I think Facebook got the idea that I should have a big car or all car sales men in Malmö have decided to target the women my age right now and with their largest cars in stock.
But the car ads aren’t the funniest instead the different ads of nursing homes with a silver lining. I did not know that I already needed to make such a choice. Then I remembered an article in the Metro on young under thirty people living in Stockholm, who already had taken their place in the queue for a good nursing home, so maybe it's not too early. I sure must start to investigate this. But right now the children's day care is a bit higher up on the list.


Bilden har inget med mitt inlägg att göra, men jag tycker det blev en fin bild på Öresundsbron. Jag tog den i Västra hamnen.
The picture has nothing to do with my text, but I think it is a nice picture of the Öresund Bridge. It is taken in the West Harbour.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar