onsdag 23 maj 2012

Personlig service ska det vara - I prefer personal service

Nu är jag trött på att Coop aldrig har en enda kassa på plats eller de har en, men så strular kassamaskinen och kön blir helt jätte lång. På Coop har de en fin självbetjäningsskanner, liknande dom på Ikea, men jag tycker inte om att använda den,om jag har mycket varor, eftersom det alltid blir något strul.
 Och jag vet att de därför bara har en kassa och långa köer för att folk ska övergå till att använda självbetjäningskassan, men det tycker jag är dumt och många andra tillsammans med mig (som står i den långa kön). Varför ska jag själv skanna in mina produkter, när det är så mycket trevligare att låta personalen göra det och så behöver jag inte veta hur just mina frukter ska vägas eller akta mig för att sätta varor på fel ställe, mm.
Dessutom tycker jag alltid synd om den enda stackars kassan på plats, eftersom hon/ han får alltid höra en massa skäll av kunderna, som inte vill köa. Skrattretande är det att Coop har en skylt ovanför kassan där det står att man aldrig behöver köa och alltid möts av leende personal.
Men jag ska sluta klaga och byta butik i stället. Närliggande Hemköp är ganska mycket dyrare, men där finns alltid en massa kassor och sällan några köer och så kan jag ju också handla på Lidl och Netto som även de har kassapersonal,
Personlig service är bäst tycker jag!


Now I'm tired of Coop the supermarket that never has any cashiers in place to serve you with your shopping. 
Coop has a nice self-service checkout like them at Ikea, but I do not like to use them if I have a lot of goods, as there always is some hassle. And I know that the intention is that people would start to use the self-service checkout instead of the human cashier. But I do not like it and neither thus many others that stay in the lnog queue with me.
Why should I scan my products, when it is so much nicer to have the staff to do it and it saves me from a lot of trouble not nowing what how to wigh my fruits or  to be careful not to put items in the wrong place, etc..

In addition, I always feel sorry for the only poor cashier in place, as she / he will always hear a lot of yelling from customers who do not want to queue. Ridiculous is the fact that Coop has a sign above the checkout where it says that you never have to queue and are always greeted by smiling staff.
But I'll stop complaining and change my store instead. The nearby Hemköp shop is quite expensive, but there is always a lot of staff and rarely any queues, and of course I can also shop at Lidl and Netto as well.
Personal service is the best I think!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar